spot_img
spot_img

Evenimente Agenția de cArte

VERNISAJ | Expoziția „Arhitectură și feminism. Fără început și fără sfârșit” din cadrul Archy Fest 2024

Institutul Cervantes din București organizează în cadrul ediției din acest an a Festivalului de Arhitectură Archy Fest o expoziție specială dedicată creației feminine în arhitectura spaniolă actuală. Sub motto-ul „Arhitectură și feminism. Fără început și fără sfârșit”, vor fi expuse 8 lucrări în holul din fața Sălii Frescelor, et. 1, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București.

Pianistul Cătălin Răducanu va cânta la Palatul Culturii din Iași

După patru concerte la Focșani, București, Deva și Bistrița, Turneul Național "Un artist, un pian, un țambal - clasic, jazz, folclor" a ajuns la jumătatea călătoriei prin țară.  Pianistul Cătălin Răducanu, protagonistul turnelui, va susține marți, 1 octombrie 2024, un recital la pian și la țambal, în Holul de Onoare al Palatului Culturii din Iași,  începând cu ora 19:00.

PIESA „ELEGIE” COMPUSĂ DE M.S. REGELE MIHAI I AL ROMÂNIEI PREZENTATĂ ÎN CADRUL TURNEULUI NAȚIONAL „ROMANIAN YOUNG VIRTUOSOS”

Cu ocazia prezentării turneului național „ROMANIAN YOUNG VIRTUOSOS”, turneu ce va avea loc în perioada 3 – 11 octombrie 2024, la București, Brașov, Sinaia, Oradea și Timișoara, muzicieni și oameni de cultură: Rodica Vică – soprană (Austria/România), Martiniana Antonie – mezzosoprană (Germania/România), Ștefan Cazacu – violoncelist (România), Diana Ionescu – pian (România), Vlad Maistorovici – compozitor (România) și Dana Deac – jurnalistă (România), s-au reunit pentru a aduce un omagiu compozitorilor români, propunând publicului un proiect inedit ce aduce la lumină piese mai puțin cunoscute și interpretate. Astfel, un moment inedit al acestui turneu îl reprezintă interpretarea, de către talentata pianistă Diana Ionescu, a lucrării Elegie, compusă de M.S. Regele Mihai I al României, la vârsta de 20 de ani, dedicată iubitei sale soții, Regina Ana. Această piesă, mai puțin cunoscută publicului larg, oferă o perspectivă artistică profundă asupra suveranului care, deși cunoscut mai ales pentru rolul său politic și istoric, deținea și un talent pentru muzică.

”CENTRUL CENTRAL”, ÎN PREMIERĂ NAȚIONALĂ LA TEATRUL DE COMEDIE 

Teatrul de Comedie anunță premiera oficială a spectacolului CENTRUL CENTRAL de Doru  Vatavului, regia Irisz Kovacs, scenografia Clara Ștefana. Reprezentațiile vor avea loc joi 10 octombrie și vineri 11 octombrie, de la ora 19.00, la Sala Nouă și reprezintă primele premiere oficiale ale stagiunii  2024-2025. 

Concert simfonic cu muzică de Mozart și Beethoven, la Filarmonica Brașov 

După concertele grandioase de săptămâna trecută, care au marcat deschiderea noii stagiuni, iubitorii de muzică din Brașov sunt invitați la concertul simfonic de joi, 3 octombrie. Acesta promite să fie un adevărat regal dedicat compozitorilor Wolfgang Amadeus Mozart și Ludwig van Beethoven. La pupitrul Orchestrei Filarmonicii Brașov se va afla Mircea Pădurariu, un dirijor în plină ascensiune, iar solista serii va fi talentata pianistă româncă Aurelia Vișovan, cunoscută pe plan internațional.

LA ȚINTĂ!

Primul spectacol-lectură ”Atelierul de Povești”, cu Ruxandra Burcescu, Cristian Fulaș și Cristian Teodorescu

Luni, 30 septembrie 2024, în sala de festivități a Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” din București a avut loc primul spectacol-lectură din cadrul proiectului ”Atelierul de povești”, coordonat de Dan Mircea Cipariu și Florin Iaru. Protagoniștii evenimentului au fost scriitorii Ruxandra Burcescu, Cristian Fulaș și Cristian Teodorescu și elevele Ana Patricia Josanu și Rebeca Sofia Carcea, sub îndrumarea profesoarei Alina-Teodora Roșca. Trupa Mike Godoroja & Blue Spirit a completat evenimentul cu sonorități blues-rock memorabile. 

De la Dostoievski la vale

L-am cunoscut pe Bogdan Răileanu în urmă cu un deceniu și, dacă nu aș fi aflat dintr-o relatare a lui de pe Facebook că are 44 de ani, nu aș fi bănuit niciodată ce vârstă reală are. Cred că și-a schimbat foarte puțin înfățișarea, așa că și atunci părea un om matur. Ca să mă lămuresc abia acum, după citirea celui de-al patrulea (ba al cincilea) volum*, că Bogdan al nostru e, în sfârșit, cu adevărat unul. Tânărului prozator de odinioară nu-i suna bine cuvântul maturitate. El voia totul, pe lângă talentul cu care îl înzestrase natura. Voia să dezlege tainele universului, ale vieții și ale morții. Numai deșertul de cenușă lipsea. Întotdeauna cărțile lui au fost ambițioase. Acolo a fost, pentru mine, motivul principal al ezitării. „Totul” e ceva care sună amenințător.

În căutarea umanității pierdute

”Să nu mă părăsești”, de Kazuo Ishiguro, este un roman de ficțiune speculativă care abordează complexitatea etică și emoțională a unei societăți care folosește oameni clonați pentru recoltarea de organe. Prin povestirea sa emoționantă și conținutul tematic bogat, romanul îi provoacă pe cititori să reflecteze asupra dimensiunilor morale ale progresului științific și asupra respectului pentru demnitatea umană, invitând, în cele din urmă, la o înțelegere mai profundă a ceea ce înseamnă să fii om într-o lume plină de dileme morale și existențiale. În esență, romanul analizează semnificația unei existențe cu scop predeterminat și felul în care indivizii se confruntă cu conștientizarea mortalității, a iubirii și a pierderii.

Inocența copilăriei în fața întrebărilor existențiale profunde

Oscar și Tanti Roz este un roman profund emoționant, care abordează, cu delicatețe și sinceritate, teme dificile precum boala în fază terminală, moartea și credința. Cu sensibilitate și har scriitoricesc, Éric-Emmanuel Schmitt a creat o poveste deopotrivă tandră și universală, din categoria acelora care rămân veșnic cu noi, determinându-ne să reflectăm la modul în care trebuie să facem față adversităților și să găsim sens chiar și în cele mai grele momente ale vieții. Romanul transmite idei complexe despre acceptare, credință și creștere personală într-o manieră simplă și sinceră, dar cu o rezonanță puternică asupra noastră.

”Poezia vine trâind, poezia vine murind”, cu Rozana Mihalache!

Duminică, 8 septembrie, la Black Habbit (Calea Griviței, nr. 77), scriitoarea Rozana Mihalache a citit și retrăit poeme vechi și noi în ultima secvență a proiectului Vin. Intimitate. Poezie. din cadrul UNDERCLOUD 2024. ”Mă gândeam la un moment la o artistă preferată, o artistă conceptuală, Sophie Calle, am urmărit de-a lungul anilor și am ajuns la o concluzie, deși e greu să ajungi la o concluzie în artă. Dar, uitându-mă la tot ce a făcut ea, mi-am zis că este o artistă fără operă, are doar biografie, și cumva același lucru pot să-l aplic și în ceea ce mă privește. Eu sunt o poetă fără operă, am doar biografie.”, a mărturisit Rozana Mihalache.

Agenda de carte

spot_img

Cronica de cArte

„Emotional Pollution” – solo show Otto Constantin, la Galeria CREART

„În mod recurent apare în practica artistică a lui Otto Constantin, în ambele modalități predilecte ale sale de expresie artistică – pictura și colajul textil – simbolul inimii. Aceasta este redată atât în mod direct, ca inimă a orașului sau ca pictogramă a jocurilor de noroc, cât și indirect, de exemplu prin alegerea cuplului ca temă a lucrărilor sale. În orice caz, fie că întâlnim cupluri, inimi sau orașe, aproape mereu se simte un aer balcanic în creația sa. În esență, selecția de față este alcătuită din lucrări ale proiectului său de anvergură Liberté, égalité, anxiété, expus anul trecut la Cluj, și lucrări din cea mai nouă serie a sa, Emotional Pollution, serie care, de altfel, se subscrie proiectului de sonoritate franceză mai sus menționat, dar poate funcționa și individual. Otto Constantin lucrează într-o mare măsură conceptual, astfel că titlurile au pentru el o importanță fundamentală, constituind deseori punctul de plecare al unei compoziții. Acesta este cazul și în Emotional Pollution – seria și expoziția. Prin acest solo show ni se relevă ocazia unui prim contact cu stilul deja recognoscibil al lui Otto Constantin (pentru cei nefamiliarizați cu artistul), respectiv prilejul de a vedea cele mai recente lucrări ale sale, în cazul celor care îi cunosc deja parcursul artistic.” – Ana Daniela Sultana

Vernisajul expoziției ”Stupina plutitoare” de  Vasile Rață, în cadrul Art Night Venezia

Sâmbătă, 22 iunie 2024, între orele 16:00 – 23:00, în spaţiul Piccola Galleria al Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia, va fi vernisat cel mai recent proiect al artistului Vasile Raţă – ”Stupina plutitoare”, curatoriat de Ana Daniela Sultana. Expoziția are loc în cadrul Art Night Venezia și va putea fi vizitată până luni, 1 iulie 2024. «Derivată din expoziţia „Albinele Mării Negre”, deschisă la galeria Arbor.art.room în primăvara anului 2023, „Stupina plutitoare” este gândită ca o instalaţie in situ care conţine lucrări de pictură, câteva schiţe ale proiectului, precum şi o lucrare din obiecte recuperate, specifică abordării conceptuale în practica artistului Vasile Raţă. Atent la situaţia geopolitică actuală marcată de conflicte şi, inevitabil, de migraţiile rezultate, şi mai înclinat către ideea de convieţuire paşnică (a individului, a comunităţii, a naţiunii, de ce nu a umanităţii?), Vasile Raţă extrapolează problema arzătoare a apartenenţei la un anumit loc. În parcursul său artistic, Vasile Raţă a fost martor direct la mai multe regimuri şi perioade politice recente, pe care le portretizează în lucrările sale. „Stupina plutitoare”, ca o navă spaţială, este o metaforă a societăţii actuale care caută soluţii şi modalităţi de adaptare într-o epocă marcată de transformări notabile în toate domeniile. » (Ana Daniela Sultana) Expoziţia este organizată de către Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia şi Asociaţia pentru cultură şi arte Arbor, în colaborare cu Primăria Veneţiei, Universitatea Ca’Foscari Veneţia, Uniunea Artiştilor Plastici din România şi Euro CulturArt, cu patronajul Regiunii Veneto. AgențiadeCarte.ro este partenerul media al evenimentului.

Solo show Dorin Negrău în cadrul RDW Design GO!, la Galeria CREART

„Chimeșa. The Old Blouse” este un solo show care îmbină moda, instalația textilă și moștenirea culturală într-un concept inedit propus de Dorin Negrău, un remarcabil designer vestimentar român recunoscut internațional, o prezență constantă la New York Fashion Week și, totodată, fondator al Centrului Tradițional de Conectare la Viața Simplă, un proiect de rezidență artistică și de creație care promovează în nordul țării meșteșugul tradițional. La propriu și la figurat expoziția urmează un fir roșu care spune povestea iei - numită de multe ori simplu „chimeșă” sau regional „spăcel” - dintr-o perspectivă care aduce împreună tradiția și inovația, arta contemporană și măiestria meșterilor de odinioară, domeniul artei aplicate și cel al artei vizuale, trecutul și prezentul. (Ana Daniela Sultana)

Solo show Paul Hitter, la Arbor.art.room

Lucrările expuse par făcute în sistem maraton, pe nerăsuflate, însă mereu cu un zâmbet în colțul gurii. Nu ironic, nici amar, mai degrabă ștrengăresc. Le privești cu atenție să nu îți „scape” ceva. Apoi citești „cuvântul artistului”. Ți se pare că înțelegi mai bine, dar te reîntorci în fața desenului și rămâi pentru o vreme captiv. Acesta e mecanismul prin care creatorul te atrage în lumea lui, te face părtaș, te învăluie și ți se dezvăluie. Creativitatea lui Hitter nu cunoaște limite, iar inteligența și umorul dansează tango în ritm autohton. Intrând în expoziția Șopăei! nu ieșim din realitate, dimpotrivă, intrăm în miezul ei. 

„Resurecție”, o expoziție-instalație marca Raportoru, de Paște, la Galeria CREART

„Tot mai rafinată și mai conceptuală, practica artistică a lui Eugen Raportoru, care pendulează cu versatilitate între pictură și instalație, surprinde de această dată prin minimalism și monocromie, fără a lăsa, însă, nici cel mai mic detaliu în afara unei veritabile structuri metaforice. Vernisajul are loc într-o zi de vineri, perioada de desfășurare a personalei este cuprinsă între Paștele Catolic și cel Ortodox, iar selecția expozițională propune numai trei lucrări de pictură de mari dimensiuni, fiecare reprezentând o cruce. Dacă faimoasele sale instalații anterioare «Camera copilăriei» (MNAC), «De căruță» (ICR Londra) sau «Răpirea din Serai» (Bienala de la Veneția) abundă în clișee și elemente componente, în «Resurecție» Eugen Raportoru vine cu o simplitate debordantă, sobră și copleșitoare pentru a transmite un mesaj artistic ca o binecuvântare pascală. Bineînțeles, posibilitățile de receptare pot fi mult mai numeroase, dacă ne gândim, bunăoară, la propria cruce (cu sensul de destin) pe care și-o poartă fiecare, chiar și Eugen Raportoru. O expoziție-instalație în care cromatica semnătură, cu griurile care l-au consacrat deja pe artist, alături de componente subtile, folosind inclusiv ingrediente olfactive purificatoare, ne dau măsura unei complexe personalități artistice recunoscute internațional. Resurecția este, astfel, și o formulă stilistică de sondare vizuală a tainei Crucii, și o terapie artistică eliberatoare de toate griurile zilei.” (Ana Daniela Sultana)
spot_img

Dialogul de carte

”Poezia română are azi ca intertext moartea”

Radu Vancu a câștigat Premiul Cartea de poezie a anului 2023 pentru "Kaddish”, volum apărut la Casa de editură Max Blecher, premiu acordat în cadrul Galei Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023. ”Kaddish este o pledoarie pentru memorie ca formă de conservare, pentru rememorare ca aducere în prezent și, mai ales, pentru dragostea care nu cade niciodată (pentru a relua celebra formulare din epistola paulină). Dragostea pentru ființa care te întregește atât în timpul vieții, dar și după moarte. Eroina absolută aici este Fanni Gyarmati, soția lui Radnóti Miklós, cea care îl recuperează din groapa comună în care fusese aruncat și salvează carnetul cu versuri deja îmbibate de corpul și de sângele acestuia, cea care îl păstrează, de fapt, viu. Ea e varianta feminină a lui Laur, personajul din romanul omonim al lui Vodolazkin, cel care trece printr-o suită de avataruri cu nume diferite – Arseni-Ustin-Ambrozie-Laur, dar o poartă în el, de-a lungul întregii existențe, pe iubita lui, Ustina. Fanni Gyarmati îl poartă pe Radnóti Miklós, devine vocea lui și îl dă mai departe. Dacă Paul Ludwig Landsberg considera că moartea este o prezență absentă, care crește în noi pe nesimțite, la Radu Vancu, mortul este un absent prezent. Unul mutat definitiv într-un corp de cuvinte. Iar literatura, singura modalitate viabilă de a debloca toată lumina din noi și de a păstra ceea ce gropile comune ale istoriei încearcă să distrugă pentru totdeauna. Poezia devine o rugăciune pentru morți (titlul volumului o mărturisește), dar și un fel de a coborî după ei în adânc, pentru a-i așeza definitiv în lumină. Un soi de descensus ad Inferos, în care poetul cartografiază atent lumea de dincolo, pentru a o înțelege și mai bine pe cea în care (încă) trăim.”, a spus Cristina Bogdan la Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023. În cadrul campaniei de promovare a laureaților Galei Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023, un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii, Dan Mircea Cipariu și Tudor Voicu au dialogat, în exclusivitate pentru AgențiadecArte.ro, cu Radu Vancu.

Studioul de carte

”Nu ştiu dacă poate exista înţelegere veritabilă fără acceptare”

Emilia Faur a primit Premiul Tânărul prozator al anului 2023, în cadrul Galei Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023, pentru volumul ”Viața e a mea”, Editura Polirom. ”Un roman despre feminism și feminitate, despre societate și constrângeri fizice sau mentalitare, despre sărăcie și contraste și despre efectele psihice și sufletești ale acestor contraste. O perspectivă dinamică ce se deplasează din cuplu în familie, în mediu social, printre etichete, predeterminări și prejudecăți, identificând trauma și oroarea, dar într-o manieră aproape poetică, în care atrocitatea este îmblânzită de speranță, cruzimea de stranietate, vulgaritatea de frumusețe și neputința de melancolie. Atenția la detalii, excelentul spirit de observație și curajul tematic sunt dublate de o fină cunoaștere și interpretare a psihicului uman, atât la nivel individual, cât și societal. Rezultă personaje verosimile și credibile, ba chiar recognoscibile, și o analiză stratificată, minunat strunită narativ din punct de vedere al intensității. O construcție laborioasă cu multe puncte de vedere, din interior și exterior, și nuanțe care evocă neliniști și se contopesc într-un punct de fierbere în care realitatea se apropie de limita suportabilității și colaps. Rămân frica și dragostea. Și un set de porunci de supraviețuire.”, a spus Cosmin Perța în cadrul Galei . În cadrul campaniei de promovare a laureaților Galei Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023, un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii, Dan Mircea Cipariu și Tudor Voicu au dialogat, în exclusivitate pentru AgențiadecArte.ro, cu Emilia Faur.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2023

De 14 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2023, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2023, dar și propriile preferințe ale editorilor, colaboratorilor și cititorilor noștri. Astfel, propunem 76 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2023: 25 de cărți de poezie, 31 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2024, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile sunt în valoare de 5000 lei. 

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2022

De 13 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2022, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași, Ficțiunea OPTm și Gala Tinerilor Scriitori / Cartea de poezie a anului 2022, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 85 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2022: 30 de cărți de poezie, 30 de cărți de proză, 10 cărți de critică, istorie și teorie literară, precum și 15 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2023, ora 23.00. Juriul Premiilor AgenţiadeCarte.ro este compus din scriitorii Florin Iaru, Cristian Teodorescu și Dan Mircea Cipariu (președintele asociației Euro CulturArt). Juriul va anunța, după închiderea votului pe agentiadecarte.ro, printr-un comunicat de presă, câștigătorii. Premiile, în valoare de 5000 lei, sunt finanțate de Ministerul Culturii.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2021

De 12 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2021, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 71 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2021:  30 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 11 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2022, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2020

De 11 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2020, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Observator Cultural, Ziarul de Iași și Gala Tinerilor Scriitori, dar și propriile preferințe ale editorilor și colaboratorilor noștri. Astfel, propunem 74 de titluri pe care le considerăm semnificative pentru anul editorial 2020: 31 de cărți de poezie, 20 de cărți de proză, 10 cărți de critică literară, istorie literară și teorie literară, precum și 13 cărți de eseu, publicistică și memorialistică. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2021, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului. (Dan Mircea Cipariu)

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2019

De 10 ani, AgențiadeCarte.ro propune un top anual al celor mai bune cărți. Pentru anul editorial 2019, echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. Astfel, propunem câteva titluri pe care le considerăm semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Cititorii AgenţiadeCarte.ro pot vota și comenta titlurile alese de noi. Votul este deschis până la 31 august 2020, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2018

În anul editorial 2018, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, Iocan și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 31 august 2019, ora 23.00. După închiderea votului, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi ale publicului și ale unui juriu desemnat de Asociația Euro CulturArt. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2017

În anul editorial 2017, au fost publicate câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2018, ora 23.00. Pe 31 august 2018, de Ziua Limbii Române, într-un eveniment public, AgențiadeCarte.ro va premia cărțile ce vor întruni cele mai multe voturi. Vom acorda câte un premiu pentru fiecare secțiune a topului.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRȚI ALE ANULUI 2016

Anul 2016 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural și Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 27 august 2017, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2015

Anul 2015 a propus câteva titluri semnificative pentru o viitoare istorie a literaturii române contemporane. Echipa AgenţiadeCarte.ro a scanat nominalizările pentru Premiile Radio România Cultural, Observator Cultural, România literară, Gala Tinerilor Scriitori, dar şi propriile preferinţe ale editorilor. A rezultat o listă de propuneri pe care cititorii AgenţiadeCarte.ro o pot vota, comenta şi critica. Votul este deschis până la 15 mai 2016, ora 23.00.

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

(S)TOP CELE MAI BUNE CĂRŢI ALE ANULUI 2010

Cotidianul cultural AgenţiadeCarte.ro este membru al Asociației Publicațiilor Literare și Editurilor din România (APLER)

Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii.

ISSN: 2248 – 1508